• Aktualności

• "Szewczyk Dratewka" w wykonaniu kl. III

03.07.2022

W bieżącym roku szkolnym klasa III pod opieką wychowawcy Elżbiety Bździuch w ramach zajęć kreatywnych przygotowała przedstawienie pt. „Szewczyk Dratewka” na podstawie baśni Janiny Porazińskiej. Uczniowie bardzo zaangażowali się w to przedsięwzięcie, przygotowując dekoracje i potrzebne rekwizyty. Przez wiele godzin malowali farbami i wyklejali zamek, który stanowił scenę główną spektaklu, wykonywali drzewa i inne elementy dekoracji z materiałów recyklingowych. Oprócz tego zorganizowali kolejne miejsca akcji: las i staw, w których rozgrywały się sceny baśni. Z pomocą rodziców przygotowali piękne kostiumy, które dodały charakteru poszczególnym postaciom i uświetniły występ. Trzecioklasiści z wielką werwą odegrali swoje role. Inscenizacja bardzo spodobała się widzom-uczniom i nauczycielom naszej szkoły. Nagrodzili oni małych artystów gromkimi brawami, a Pani Dyrektor podziękowała

• Obchody 78. rocznicy bitwy pod Osuchami

29.06.2022

26 czerwca 2022 r. uczniowie klasy VII z pocztem sztandarowym brali udział w uroczystych obchodach 78. rocznicy bitwy pod Osuchami. To nad tamtejszą rzeką Sopot w dniach 25-26 czerwca 1944 roku doszło do największej bitwy partyzanckiej w okupowanej Polsce i jednej z największych w okupowanej Europie. Udział uczniów w uroczystościach buduje i rozwija postawy patriotyczne i obywatelskie, a także kształtuje więzi z krajem ojczystym i regionem.

• Pielgrzymka do Częstochowy klasy VIII

21.06.2022

13 czerwca tego roku cześć uczniów VIII klasy wraz z rodzicami i ks. Łukaszem pojechali do Częstochowy. Najpierw pojechaliśmy busem na wędrówkę górską. Trochę się zmęczyliśmy, idąc pod górę, ale było warto, ponieważ widok z gór był zachwycający. Gdy doszliśmy na Łysą Górę, poszliśmy zwiedzać klasztor na Świętym Krzyżu. W klasztorze było pięknie. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Częstochowy. Kiedy dojechaliśmy, zjedliśmy obiadokolację. O 20:00 ks. Łukasz odprawił Mszę Świętą, w której uczestniczyliśmy. Następnie udaliśmy się na Apel Jasnogórski.

• Dzień Dziecka z mistrzami rolek

13.06.2022

W dniu 31. 05.2022 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w warsztatach rolkowych w Tarnogrodzie. Mogli obejrzeć pokazy jazdy na rolkach, a następnie bezpośrednio uczestniczyli w warsztatach rolkowych . Gospodarze spotkania chcieli jak najpełniej wykorzystać obecność gości, dlatego pomysł na warsztaty i pokazy dla naszej szkoły, które poza upowszechnieniem jazdy na rolkach, promował bezpieczne uprawianie tej dyscypliny sportu - w myśl hasła akcji –,, jazda z głową w kasku”.

• VI Międzyprzedszkolna Olimpiada Matematyczna

09.06.2022

W Katolickim Przedszkolu im. św. Jana Pawła II w Biłgoraju 8 czerwca 2022r. odbył się finał VI Międzyprzedszkolnej Olimpiady Matematycznej.

W zmaganiach brało udział 42 przedszkolaków, w tym Szymon Dobosz i Karol Kraczek z naszego oddziału przedszkolnego. Mali matematycy zmierzyli się z łamigłówkami, których zadaniem było sprawdzić logiczne myślenie. W trakcie oczekiwania na wyniki dzieci wysłuchały 3 utworów na akordeon w wykonaniu ucznia klasy VII naszej szkoły - Beniamina Kubów.

• Wycieczka do Zamościa 1.06.2022r.

04.06.2022

1 czerwca 2022r. uczniowie naszej szkoły wyruszyli na wycieczkę do Zamościa, miasta rodziny Zamojskich, zwanego perłą renesansu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od cofnięcia się w czasie o jakieś 30 lat. Zwiedzając Muzeum PRL, mieliśmy okazję podziwiać nie tylko eksponaty, ale także oryginalne rzeczy codziennego użytku z okresu PRL-u, m.in. meble, ubrania, mydła, proszki, wyposażenie sklepu, kuchni, czy sali lekcyjnej, a nawet gumy „Donald”. Dzięki temu niesamowitemu wehikułowi czasu dzieciaki mogły przybliżyć sobie realia życia swoich rodziców czy dziadków.

•  „Święto Patrona Szkoły ”

31.05.2022

W ostatni piątek 27 maja w naszej szkole odbyło się Święto Patrona Szkoły Prymasa Tysiąclecia Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uroczystości rozpoczęły się od Mszy Świętej sprawowanej w kościele pw. Andrzeja Boboli w Babicach, gdzie zgromadziło się grono pedagogiczne, uczniowie oraz pracownicy szkoły. Eucharystia była po raz pierwszy po beatyfikacji sprawowana z formularza o bł. Kard. Stefanie Wyszyńskim. W kazaniu ks. Łukasz zwrócił uwagę na to, że każdy z nas jest wezwany do świętości i ma własną drogę jej osiągnięcia. Za przykład postawił nam Patrona naszej szkoły, który jest dla nas najlepszym nauczycielem. Dalsza część świętowania miała miejsce w budynku szkoły. Klasa VIII przygotowała montaż słowno-muzyczny przybliżający postać Prymasa Tysiąclecia. Potem po krótkiej przerwie obiadowej starsi uczniowie obejrzeli film „Ojciec i Pasterz”, a młodsi bajkę. Święto szkoły zakończył

• DZIEŃ ZIEMI

23.05.2022

Dzień Ziemi tradycyjnie obchodzony 22 kwietnia, w tym roku postanowiliśmy świętować znacznie dłużej. Powinniśmy pamiętać o naszej Planecie każdego dnia, dlatego pod oknami naszej szkoły powstały małe ,,ogródki - przypominajki".

Ósmoklasiści pomogli młodszym kolegom w pracach przygotowawczych, przekopali szpadlami teren przewidziany pod uprawę. Każda z klas stworzyła maleńki ogródek, zgodnie z możliwościami, według planów i kreatywności grupy, oczywiście pod opieką i wsparciu wychowawcy. Uczniowie zasadzili i posiali różnorodne rośliny, a teraz czekamy na efekty naszej pracy. Truskawki już kwitną!