• Obchody 78. rocznicy bitwy pod Osuchami

• 26 czerwca 2022 r. uczniowie klasy VII z pocztem sztandarowym brali udział w uroczystych  obchodach 78. rocznicy bitwy pod Osuchami. To nad tamtejszą rzeką Sopot w dniach 25-26 czerwca 1944 roku  doszło do największej bitwy partyzanckiej w okupowanej Polsce i jednej z największych w okupowanej Europie. Udział uczniów w uroczystościach buduje i  rozwija postawy patriotyczne i obywatelskie, a także  kształtuje więzi z krajem ojczystym i regionem.

• Pielgrzymka do Częstochowy klasy VIII

• 13 czerwca tego roku cześć uczniów VIII klasy wraz z rodzicami i ks. Łukaszem pojechali do Częstochowy. Najpierw pojechaliśmy busem na wędrówkę górską. Trochę się zmęczyliśmy, idąc pod górę, ale było warto, ponieważ widok z gór był zachwycający. Gdy doszliśmy na Łysą Górę, poszliśmy zwiedzać klasztor na Świętym Krzyżu. W klasztorze było pięknie. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Częstochowy. Kiedy dojechaliśmy, zjedliśmy obiadokolację. O 20:00 ks. Łukasz odprawił Mszę Świętą, w której uczestniczyliśmy. Następnie udaliśmy się na Apel Jasnogórski.

Drugiego dnia wycieczki poszliśmy rano na odsłonięcie obrazu oraz Mszę Świętą. Zwiedzaliśmy Jasną Górę, było tam rewelacyjnie. Kupowaliśmy też pamiątki. Potem pojechaliśmy na zwiedzanie z przewodnikiem Ojcowskiego Parku Narodowego. Najbardziej z tego parku podobało nam się zwiedzanie Jaskini Łokietka. Po zwiedzaniu wróciliśmy do domu zadowoleni i z nadzieją, że jeszcze kiedyś pojedziemy na taką pielgrzymkę.

• Koncert Kameralny w ramach Lubelskiej Wiosny Młodych

• Młodzi Artyści z Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Biłgoraju, a wśród nich Beniamin Kubów  wystąpili przed widownią Filharmonii Lubelskiej. Beniamin doskonale przygotowany na akordeonie wykonał utwór Bogdana Dowlasza pt. "Tańce Robotów cz. IV". Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Dzień Dziecka z mistrzami rolek

• W dniu 31. 05.2022 uczniowie naszej szkoły  wzięli udział w warsztatach rolkowych w Tarnogrodzie. Mogli  obejrzeć pokazy jazdy na rolkach, a następnie bezpośrednio uczestniczyli w warsztatach rolkowych . Gospodarze spotkania chcieli jak najpełniej wykorzystać obecność gości, dlatego pomysł na warsztaty i pokazy dla naszej szkoły, które poza upowszechnieniem jazdy na rolkach, promował bezpieczne uprawianie tej dyscypliny sportu - w myśl hasła akcji –,, jazda z głową w kasku”.

• VI Międzyprzedszkolna Olimpiada Matematyczna

• W Katolickim Przedszkolu im. św. Jana Pawła II w Biłgoraju 8 czerwca 2022r. odbył się finał VI Międzyprzedszkolnej Olimpiady Matematycznej.

W zmaganiach brało udział 42 przedszkolaków, w tym Szymon Dobosz i Karol Kraczek z naszego oddziału przedszkolnego. Mali matematycy zmierzyli się z łamigłówkami, których zadaniem było sprawdzić logiczne myślenie. W trakcie oczekiwania na wyniki dzieci wysłuchały 3 utworów na akordeon w wykonaniu ucznia klasy VII naszej szkoły - Beniamina Kubów.

Następnie jury ogłosiło wyniki. Szymon Dobosz zajął III miejsce w klasyfikacji indywidualnej a w kategorii zespołowej nasza szkoła zajęła IV miejsce.

Uczestnikom olimpiady gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Gminny Konkurs Matematyczny "LICZYMY RAZEM"

•  W Szkole Podstawowej w Zamchu 3 maja 2022r. odbył się Gminny Konkurs Matematyczny „LICZYMY RAZEM”. Szkoły podstawowe z Babic, Obszy i  Zamchu  reprezentowało po 2  uczniów z klas IV-VIII -laureatów konkursu na etapie szkolnym. Najlepszy wynik I miejsce w kategorii klas V uzyskał Wojciech Rorat. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i zachęcamy do udziału w kolejnej edycji konkursu.

• Wycieczka do Zamościa 1.06.2022r.

• 1 czerwca 2022r. uczniowie naszej szkoły wyruszyli na wycieczkę do Zamościa, miasta rodziny Zamojskich, zwanego perłą renesansu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od cofnięcia się w czasie o jakieś 30 lat. Zwiedzając Muzeum PRL, mieliśmy okazję podziwiać nie tylko eksponaty, ale także oryginalne rzeczy codziennego użytku z okresu PRL-u, m.in. meble, ubrania, mydła, proszki, wyposażenie sklepu, kuchni, czy sali lekcyjnej, a nawet gumy „Donald”. Dzięki temu niesamowitemu wehikułowi czasu dzieciaki mogły przybliżyć sobie realia życia swoich rodziców czy dziadków.

Następnie udaliśmy się na Rynek Wielki, tam czekała na nas pani przewodnik.

Jak się dowiedzieliśmy sam Rynek to kwadrat o wymiarach 100 na 100 metrów. Podziwialiśmy piękne kamieniczki przy Rynku. Dowiedzieliśmy się też ciekawych informacji o barokowym ratuszu oraz o włoskim architekcie miasta - Bernardo Morando. Zdecydowanie najwięcej informacji na temat historii Zamościa oraz całego rodu Zamojskich, usłyszeliśmy,  będąc w Muzeum Fortyfikacji i broni Arsenał. Obejrzeliśmy tam makietę wraz z projekcją multimedialną „Historia miasta i twierdzy Zamość”, co wywarło na uczniach największe wrażenie. Mieliśmy również okazję pomóc w oddaniu strzału z prawdziwej armaty.

Hitem wycieczki okazał się czas wolny na Rynku Wielkim, gdzie gościem specjalnym była "Mama na obrotach" -  którą jak się okazało znają wszyscy, gdyż na TikToku obserwuje ją ponad 3 mln osób. Niektórym udało się nawet zrobić z nią zdjęcie czy zdobyć autograf.

Nasze brzuszki uraczyliśmy wieloma smakołykami – zjedliśmy pyszny i zdrowy obiadek w barze mlecznym Asia, a po nim najlepsze lody w sieci lodziarni Bosko. Natomiast na zakończenie dnia uczniowie zasłużyli sobie na małe „co nieco” i skosztowali samych pyszności  😊 w najsłynniejszej restauracji świata MacDonald.

Z pełnymi brzuszkami  i w doskonałych nastrojach wróciliśmy bezpiecznie do domu. Trzeba przyznać, że to był naprawdę bardzo udany Dzień Dziecka.