• Narodowe Czytanie 2022

•           8 września 2022 r. w naszej szkole odbyła się kolejna edycja "Narodowego Czytania" pod patronatem pary prezydenckiej. W bieżącym roku lekturą ogólnopolskiej akcji były „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza. W spotkaniu zorganizowanym przez opiekuna biblioteki szkolnej zaproszeni goście (panie z Kół Gospodyń Wiejskich w Babicach) oraz przedstawiciele społeczności szkolnej (pani dyrektor, nauczyciele, uczniowie kl. VII i VIII, pracownicy szkoły) zaprezentowali następujące utwory: „Pierwiosnek”, „Świteź”, „Świtezianka”,  „Powrót taty”, „Dudarz”. Na widowni zasiedli pozostali uczniowie szkoły wraz z nauczycielami, którzy z uwagą wysłuchali zaprezentowanych wierszy.

Na zakończenie czytający otrzymali pisemne podziękowania od organizatora oraz wielkie brawa od publiczności.

• Uroczystość nadania imienia Szkole Podstawowej w Korchowie Pierwszym

• Poczet sztandarowy naszej szkoły z opiekunem oraz Panią Dyrektor Ewą Bodys-Teterycz wziął udział
          12 września 2022r. w uroczystości nadania Szkole Podstawowej w Korchowie Pierwszym imienia Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego. O godz. 10:00 odbyła się msza św. pod przewodnictwem
          ks. biskupa M. Leszczyńskiego, który poświęcił sztandar szkoły, nową salę gimnastyczną oraz tablicę pamiątkową. W programie uroczystości znalazła się też część artystyczna oraz pokazy sportowe.

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

• Zapraszamy jutro (01.09.2022 r.) wszystkie dzieci, rodziców oraz dziadków na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023.

Plan uroczystości:

8.40 - zbiórka pod szkołą

8.45 - wyjście do kościoła wraz ze sztandarem

9:00 - Msza Święta w kościele pw. Andrzeja Boboli w Babicach

9.45 - przejście do szkoły

10.00 - oficjalne rozpoczęcie roku szkolnego przez panią dyrektor oraz spotkanie z wychowawcami klas

• Zakończenie roku szkolnego 2021/2022.

• 24 czerwca 2022r. odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022 oraz pożegnanie szkoły dla klas ósmych. Zakończenie rozpoczęło się od mszy św. odprawionej w kościele przez ks. Łukasza Łukasiewicza. Następnie społeczność szkolna udała się do szkoły, gdzie Pani Dyrektor Ewa Bodys-Teterycz, gratulując wszystkim sukcesów, wręczyła wyróżnienia i nagrody tym spośród uczniów, którzy osiągnęli wysokie wyniki w nauce. Szczególne miejsce w harmonogramie tej uroczystości zajęła klasa ósma, kończąca edukację w naszej szkole, która otrzymała dyplomy ukończenia szkoły podstawowej. Zgodnie z coroczną tradycją szkoły, został również przyznany tytuł Prymusa Szkoły, który otrzymał Maciej Sokół z klasy ósmej. Jego Rodzicom zaś  Pani Dyrektor wręczyła  list gratulacyjny. Tego dnia również  uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły pożegnali panią Wandę Maciocha, która po wielu latach pracy w naszej szkole przeszła na zasłużoną emeryturę. Część artystyczną przygotowała kl.8 pod kierunkiem wychowawcy. Były wspomnienia chwil spędzonych w murach naszej szkoły, podziękowania oraz życzenia.

Drodzy Absolwenci, mamy nadzieję, że czas spędzony w naszej szkole na zawsze pozostanie w Waszej pamięci. Trzymamy kciuki i życzymy Wam powodzenia w nowych szkołach.

Życzymy wszystkim udanych wakacji!!

• "Szewczyk Dratewka" w wykonaniu kl. III

•       W bieżącym roku szkolnym klasa III pod opieką wychowawcy Elżbiety Bździuch w ramach zajęć kreatywnych przygotowała przedstawienie pt. „Szewczyk Dratewka” na podstawie baśni Janiny Porazińskiej.  Uczniowie bardzo zaangażowali się w to przedsięwzięcie, przygotowując dekoracje i potrzebne rekwizyty. Przez wiele godzin malowali farbami i wyklejali zamek, który stanowił scenę główną spektaklu, wykonywali drzewa i inne elementy dekoracji z materiałów recyklingowych. Oprócz tego zorganizowali kolejne miejsca akcji: las i staw, w których rozgrywały się  sceny baśni.  Z pomocą rodziców przygotowali piękne kostiumy, które dodały charakteru poszczególnym postaciom i uświetniły występ. Trzecioklasiści z wielką werwą odegrali swoje role. Inscenizacja bardzo spodobała się widzom-uczniom i nauczycielom naszej szkoły. Nagrodzili oni małych artystów gromkimi brawami, a  Pani Dyrektor podziękowała  za piękny występ.

Było to zadanie rozwijające inwencję twórczą i wyobraźnię dzieci. Wszyscy uczniowie bardzo zaangażowali się w pracę przy tym projekcie, uczyli się zasad współpracy, dobierali zadania zgodne ze swoimi zdolnościami i umiejętnościami.

• Obchody 78. rocznicy bitwy pod Osuchami

• 26 czerwca 2022 r. uczniowie klasy VII z pocztem sztandarowym brali udział w uroczystych  obchodach 78. rocznicy bitwy pod Osuchami. To nad tamtejszą rzeką Sopot w dniach 25-26 czerwca 1944 roku  doszło do największej bitwy partyzanckiej w okupowanej Polsce i jednej z największych w okupowanej Europie. Udział uczniów w uroczystościach buduje i  rozwija postawy patriotyczne i obywatelskie, a także  kształtuje więzi z krajem ojczystym i regionem.

• Pielgrzymka do Częstochowy klasy VIII

• 13 czerwca tego roku cześć uczniów VIII klasy wraz z rodzicami i ks. Łukaszem pojechali do Częstochowy. Najpierw pojechaliśmy busem na wędrówkę górską. Trochę się zmęczyliśmy, idąc pod górę, ale było warto, ponieważ widok z gór był zachwycający. Gdy doszliśmy na Łysą Górę, poszliśmy zwiedzać klasztor na Świętym Krzyżu. W klasztorze było pięknie. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Częstochowy. Kiedy dojechaliśmy, zjedliśmy obiadokolację. O 20:00 ks. Łukasz odprawił Mszę Świętą, w której uczestniczyliśmy. Następnie udaliśmy się na Apel Jasnogórski.

Drugiego dnia wycieczki poszliśmy rano na odsłonięcie obrazu oraz Mszę Świętą. Zwiedzaliśmy Jasną Górę, było tam rewelacyjnie. Kupowaliśmy też pamiątki. Potem pojechaliśmy na zwiedzanie z przewodnikiem Ojcowskiego Parku Narodowego. Najbardziej z tego parku podobało nam się zwiedzanie Jaskini Łokietka. Po zwiedzaniu wróciliśmy do domu zadowoleni i z nadzieją, że jeszcze kiedyś pojedziemy na taką pielgrzymkę.

• Koncert Kameralny w ramach Lubelskiej Wiosny Młodych

• Młodzi Artyści z Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Biłgoraju, a wśród nich Beniamin Kubów  wystąpili przed widownią Filharmonii Lubelskiej. Beniamin doskonale przygotowany na akordeonie wykonał utwór Bogdana Dowlasza pt. "Tańce Robotów cz. IV". Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Dzień Dziecka z mistrzami rolek

• W dniu 31. 05.2022 uczniowie naszej szkoły  wzięli udział w warsztatach rolkowych w Tarnogrodzie. Mogli  obejrzeć pokazy jazdy na rolkach, a następnie bezpośrednio uczestniczyli w warsztatach rolkowych . Gospodarze spotkania chcieli jak najpełniej wykorzystać obecność gości, dlatego pomysł na warsztaty i pokazy dla naszej szkoły, które poza upowszechnieniem jazdy na rolkach, promował bezpieczne uprawianie tej dyscypliny sportu - w myśl hasła akcji –,, jazda z głową w kasku”.

• VI Międzyprzedszkolna Olimpiada Matematyczna

• W Katolickim Przedszkolu im. św. Jana Pawła II w Biłgoraju 8 czerwca 2022r. odbył się finał VI Międzyprzedszkolnej Olimpiady Matematycznej.

W zmaganiach brało udział 42 przedszkolaków, w tym Szymon Dobosz i Karol Kraczek z naszego oddziału przedszkolnego. Mali matematycy zmierzyli się z łamigłówkami, których zadaniem było sprawdzić logiczne myślenie. W trakcie oczekiwania na wyniki dzieci wysłuchały 3 utworów na akordeon w wykonaniu ucznia klasy VII naszej szkoły - Beniamina Kubów.

Następnie jury ogłosiło wyniki. Szymon Dobosz zajął III miejsce w klasyfikacji indywidualnej a w kategorii zespołowej nasza szkoła zajęła IV miejsce.

Uczestnikom olimpiady gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Gminny Konkurs Matematyczny "LICZYMY RAZEM"

•  W Szkole Podstawowej w Zamchu 3 maja 2022r. odbył się Gminny Konkurs Matematyczny „LICZYMY RAZEM”. Szkoły podstawowe z Babic, Obszy i  Zamchu  reprezentowało po 2  uczniów z klas IV-VIII -laureatów konkursu na etapie szkolnym. Najlepszy wynik I miejsce w kategorii klas V uzyskał Wojciech Rorat. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i zachęcamy do udziału w kolejnej edycji konkursu.

• Wycieczka do Zamościa 1.06.2022r.

• 1 czerwca 2022r. uczniowie naszej szkoły wyruszyli na wycieczkę do Zamościa, miasta rodziny Zamojskich, zwanego perłą renesansu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od cofnięcia się w czasie o jakieś 30 lat. Zwiedzając Muzeum PRL, mieliśmy okazję podziwiać nie tylko eksponaty, ale także oryginalne rzeczy codziennego użytku z okresu PRL-u, m.in. meble, ubrania, mydła, proszki, wyposażenie sklepu, kuchni, czy sali lekcyjnej, a nawet gumy „Donald”. Dzięki temu niesamowitemu wehikułowi czasu dzieciaki mogły przybliżyć sobie realia życia swoich rodziców czy dziadków.

Następnie udaliśmy się na Rynek Wielki, tam czekała na nas pani przewodnik.

Jak się dowiedzieliśmy sam Rynek to kwadrat o wymiarach 100 na 100 metrów. Podziwialiśmy piękne kamieniczki przy Rynku. Dowiedzieliśmy się też ciekawych informacji o barokowym ratuszu oraz o włoskim architekcie miasta - Bernardo Morando. Zdecydowanie najwięcej informacji na temat historii Zamościa oraz całego rodu Zamojskich, usłyszeliśmy,  będąc w Muzeum Fortyfikacji i broni Arsenał. Obejrzeliśmy tam makietę wraz z projekcją multimedialną „Historia miasta i twierdzy Zamość”, co wywarło na uczniach największe wrażenie. Mieliśmy również okazję pomóc w oddaniu strzału z prawdziwej armaty.

Hitem wycieczki okazał się czas wolny na Rynku Wielkim, gdzie gościem specjalnym była "Mama na obrotach" -  którą jak się okazało znają wszyscy, gdyż na TikToku obserwuje ją ponad 3 mln osób. Niektórym udało się nawet zrobić z nią zdjęcie czy zdobyć autograf.

Nasze brzuszki uraczyliśmy wieloma smakołykami – zjedliśmy pyszny i zdrowy obiadek w barze mlecznym Asia, a po nim najlepsze lody w sieci lodziarni Bosko. Natomiast na zakończenie dnia uczniowie zasłużyli sobie na małe „co nieco” i skosztowali samych pyszności  😊 w najsłynniejszej restauracji świata MacDonald.

Z pełnymi brzuszkami  i w doskonałych nastrojach wróciliśmy bezpiecznie do domu. Trzeba przyznać, że to był naprawdę bardzo udany Dzień Dziecka.

•  „Święto Patrona Szkoły ”

•      W ostatni piątek 27 maja w naszej szkole odbyło się Święto Patrona Szkoły Prymasa Tysiąclecia Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uroczystości rozpoczęły się od Mszy Świętej sprawowanej w kościele pw. Andrzeja Boboli w Babicach, gdzie zgromadziło się grono pedagogiczne, uczniowie oraz pracownicy szkoły. Eucharystia była po raz pierwszy po beatyfikacji sprawowana z formularza o bł. Kard. Stefanie Wyszyńskim. W kazaniu ks. Łukasz zwrócił uwagę na to, że każdy z nas jest wezwany do świętości i ma własną drogę jej osiągnięcia. Za przykład postawił nam Patrona naszej szkoły, który jest dla nas najlepszym nauczycielem. Dalsza część świętowania miała miejsce w budynku szkoły. Klasa VIII przygotowała montaż słowno-muzyczny przybliżający postać Prymasa Tysiąclecia. Potem po krótkiej przerwie obiadowej starsi uczniowie obejrzeli film „Ojciec i Pasterz”, a młodsi bajkę. Święto szkoły zakończyło się słodkim akcentem, każdy otrzymał pysznego loda.

• Międzyprzedszkolna Gminna Olimpiada Matematyczna

• W Szkole Podstawowej w Zamchu, 30 maja 2022r., odbyła się Międzyprzedszkolna Gminna Olimpiada Matematyczna. Z każdego oddziału przedszkolnego wytypowano do udziału po dwoje dzieci lubiących zabawy i zadania matematyczne. Przedszkolaki miały samodzielnie rozwiązać 5 zestawów zadań. Komisja wyłoniła zwycięzców na podstawie zdobytych przez dzieci punktów.

Dwóch chłopców z naszego przedszkola: Szymon Dobosz i Karol Kraczek uzysakli największą liczbę punktów i tym samym zajęli pierwsze miejsce, kwalifikując się jednocześnie do następnego etapu, jakim jest
          VI Międzyprzedszkolna Olimpiada Matematyczna w Biłgoraju, która odbędzie się 8 czerwca 2022r.

Chłopcom gratulujemy i życzymy powodzenia w środowych zmaganiach!

• DZIEŃ ZIEMI

• Dzień Ziemi tradycyjnie obchodzony 22 kwietnia, w tym roku  postanowiliśmy świętować znacznie dłużej. Powinniśmy pamiętać o naszej Planecie każdego dnia, dlatego pod oknami naszej szkoły powstały małe ,,ogródki - przypominajki".

Ósmoklasiści pomogli młodszym kolegom w pracach przygotowawczych, przekopali szpadlami teren przewidziany pod uprawę. Każda z klas stworzyła maleńki ogródek, zgodnie z możliwościami, według planów i kreatywności grupy, oczywiście pod opieką i wsparciu wychowawcy. Uczniowie zasadzili i posiali różnorodne rośliny, a teraz czekamy na efekty naszej pracy. Truskawki już kwitną!

• XIX Powiatowy Festiwal Piosenki Obcojęzycznej w Biłgoraju

• 19 maja 2022r. w Biłgorajskim Centrum Kultury, odbył się organizowany przez Szkołę Podstawową Nr 5 w Biłgoraju, XIX Powiatowy Festiwal Piosenki Obcojęzycznej pt. "Das Festival of the Songs". W wydarzeniu udział wzięło ponad 31 wykonawców z 13 szkół podstawowych z terenu powiatu biłgorajskiego. Festiwal pozwala uczniom pochwalić się nie tylko zdolnościami wokalnymi, ale także znajomością języków obcych.

Nasza szkoła reprezentowana była przez 2 grupy wokalne, w języku angielskim oraz … ukraińskim – co było zupełną nowością na festiwalu. W języku angielskim z piosenką Michaela Jackson’a „Heal the world” wystąpiły: Klaudia Horodko, Natalia Łukasik oraz Martyna Ważny, natomiast po ukraińsku odważyli się zaśpiewać Monika Maksim oraz Maciej Sokół ludową piosenkę pt. „Smereka”.

W swojej kategorii wiekowej, kl. VII-VIII, uczennice z kl. VIII: Klaudia Horodko, Natalia Łukasik oraz Martyna Ważny zachwyciły wszystkich obecnych swoim występem, a szczególnie jury, które postanowiło przyznać uczennicom 1 miejsce.

Nasi reprezentanci pokazali, że nauka języka polega nie tylko na zasiadaniu przed książką w ławce, ale można łączyć przyjemne z pożytecznym. Od dziś pamiętajmy, że muzyka nie tylko łagodzi obyczaje, ale także uczy języków!!! Niech ten wspaniały sukces stanie się motywacją dla koleżanek i kolegów do nauki języków obcych poprzez zagłębianie się w teksty piosenek anglojęzycznych i nie tylko.

Dziewczyny wyśpiewały sobie sukces zachwycającą i ponadczasową piosenką Michaela Jacksona, która szczególnie teraz, w tym trudnym czasie dla naszych sąsiadów💙💛 niesie przepiękne przesłanie:

„Heal The World
          Make A Better Place
          For You And For Me”

„Ulecz świat
          Stwórz z niego lepsze miejsce
          Dla Ciebie i dla mnie
          I dla wszystkich ludzkich ras
          Bo tutaj ludzie umierają
          Jeśli martwisz się wystarczająco
          O życie
          To stwórz tu lepsze miejsce
          Dla Ciebie i dla mnie

Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z występu naszych „Aniołków” i wsłuchania się w ten majestatyczny utwór w ich wykonaniu.

Poniżej załączamy linki do występów.

• Wycieczka zawodoznawcza.

• 3 maja br. uczniowie klas VII-VIII wraz z wychowawcami odwiedzili Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Różańcu im. Wincentego Witosa, gdzie mogli poznać ciekawą ofertą edukacyjną szkoły, realizowane przez nią przedsięwzięcia, a także bazę szkolną.

W zwiedzaniu budynku pomocą służyli nauczyciele i uczniowie tejże szkoły, którzy pokazywali poszczególne pracownie, a także dzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat nauki w ZSCKR w Różańcu. Nasi uczniowie odwiedzili bibliotekę, stołówkę, salę gimnastyczną, internat, halę warsztatową, pracownię obróbki mechanicznej. Ponadto każdy uczeń mógł  skorzystać i sprawdzić nowoczesny sprzęt rolniczy, który w swej bazie posiada szkoła.

Ogromną popularnością cieszyła się pracownia obsługi konsumenta, gdzie było można ocenić talent kulinarny uczniów tej szkoły. Przepyszny deser, którym nas poczęstowano, był ucztą dla podniebienia. Na koniec nasi uczniowie otrzymali materiały informacyjne i reklamowe dotyczące ZSCKR w Różańcu. Rolnictwo pozostaje specjalnością szkoły, ale placówka dostosowuje się do rynku pracy. Obecnie prowadzony jest nabór na kierunkach: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik agrobiznesu, technik rolnik i technik weterynarii.

W branżowej szkole I stopnia: mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych, ogrodnik, cukiernik, piekarz, kucharz, przetwórca mięsa i pszczelarz. Dowiedzieliśmy się, że szkoła organizuje szereg kursów pozwalających zdobyć dodatkowe uprawnienia np. kursy chemizacyjne, operatorów wózków widłowych, spawacza. A w branży gastronomicznej baristy, kelnera czy carvingu.

16 maja rusza rekrutacja do szkół średnich. Życzymy naszym ósmoklasistom dostania się do wymarzonej szkoły.

• SPRAWOZDANIE z „Dnia Otwartego” w oddziale przedszkolnym przy Szkole Podstawowej w Babicach

•             W przyszłym roku szkolnym do oddziału przedszkolnego będzie uczęszczało 9 dzieci – 4 chłopców i 5 dziewczynek.

Dnia 12 maja 2022r. odbył się Dzień Otwarty w oddziale przedszkolnym. Podczas tego dnia dzieci, które jeszcze nie uczęszczają do przedszkola
          w towarzystwie rodziców mogły zapoznać się z pracownikami szkoły, wyposażeniem sali i placu zabaw, uczestniczyły w zabawach integracyjnych, zajęciach plastycznych, muzycznych i ruchowych. Był też słodki poczęstunek
          i wspólny obiad. Dzień ten dostarczył dzieciom mnóstwo radości, pokazał, że nasze przedszkole jest dobrze wyposażone w zabawki, sprzęt multimedialny (aktywna tablica, laptop, kserokopiarka), meble. Jest to miejsce, gdzie można ciekawie spędzić czas. Dzieciom podobały się zajęcia z aktywną tablicą i zabawy ruchowe.

W nagrodę za wspaniałą zabawę każde dziecko otrzymało kolorowy balonik, zakładkę do książki i wiele wspaniałych przeżyć.